تبلیغات

تبلیغات فعلا پذیرفته نمی شود

رژیم غذایی مفید برای سلامتی

هر کسی اراده لازم برای تغییرات اساسی و بزرگ در سبک زندگی‌اش را ندارد، اما وقتی که درباره رژیم غذایی صحبت می‌کنیم، اوضاع کمی متفاوت است. درواقع، موفق‌ترین رژیم‌های غذایی معمولا به چند تغییر کوچک نیاز دارند و واقعا هم به نتایج بزرگ و پایداری می‌رسند.

شفاآنلاین>تغذیه>اگر می خواهید سبک تغذیه ای سالمی داشته باشید بهتر است از امروز شروع به ایجاد تغییراتی اساسی در رژیم غذایی خود کنید. برخی محصولات غذایی را اضافه و مصرف برخی دیگر را کاهش  دهید. مواد غذایی ناسالم و مضر را کنار بگذارید تا بتوانید جسمی سالم داشته باشید.  به راهنمایی های اساسی برای تغییر در سبک تغذیه ای دقت کنید.

به گزارش شفاآنلاین،هر کسی اراده لازم برای تغییرات اساسی و بزرگ در سبک زندگی‌اش را ندارد، اما وقتی که درباره رژیم غذایی صحبت می‌کنیم، اوضاع کمی متفاوت است. درواقع، موفق‌ترین رژیم‌های غذایی معمولا به چند تغییر کوچک نیاز دارند و واقعا هم به نتایج بزرگ و پایداری می‌رسند. اگر چیزی درباره این تغییرات کوچک نمی‌دانید، پس ادامه مطلب را از دست ندهید! مصرف گوشت بدون چربی اول از همه باید بدانید که تلاش برای حفظ سلامتی و کاهش وزن اضافی، به معنای کنار گذاشتن همه گوشت‌های قرمز از رژیم غذایی نیست. درواقع، تنها کاری که باید انجام بدهید، انتخاب گوشت‌های بدون چربی به‌جای انواع چربی‌دار است. همین تغییر ساده می‌تواند کالری زیادی را از رژیم غذایی شما حدف کند. برای مثال، ۱۲۰ گرم گوشت قرمز بدون چربی، تقریبا ۹۱ کالری کمتر از انواع دیگر دارد. دقت در انتخاب کربوهیدرات‌ها برخلاف تصور رایج، همه کربوهیدرات‌ها مضر نیستند و ضرورتی ندارد که همه آن‌ها را از رژیم غذایی کنار بگذارید.

کربوهیدرات‌های پیچیده و کربوهیدرات‌های موجود در مواد غذایی سرشار از فیبر، ‌مانند نان‌ها و ماکارونی‌های سبوس‌دار،‌ منابع غذایی فوق‌العاده‌ای برای سوخت‌رسانی به بدن هستند و انرژی بدن را در طول روز پایدار نگه می‌دارند. با این‌حال، کربوهیدرات‌های نشاسته‌ای مانند سیب‌زمینی‌ها و کالری‌های بیهوده (مثل آب‌نبات‌ها و نوشابه‌ها)، کربوهیدرات‌های مناسبی نیستند و مصرف آن‌ها باید به حداقل برسد. شروع وعده‌های غذایی با سوپ یا سالاد خوردن سالادهای پُر از فیبر (Fiber)یا سوپ‌های آبکی قبل از شروع وعده غذایی اصلی، به شما کمک می‌کند تا کمتر غذا بخورید و درنتیجه کالری کمتری دریافت کنید. البته سوپ‌ها خامه‌ای و پُرچرب یا سالادهای پُر از سس اصلا نمی‌توانند گزینه مناسبی برای این کار باشند، چون کالری اضافی دارند. افزایش استفاده از میوه‌ها و سبزی‌ها میوه‌ها و سبزی‌ها نه‌تنها کالری(Calorie) کمی دارند، بلکه میزان زیادی از مواد مغذی را برای بدن فراهم می‌کنند و حتی میزان استفاده از مواد غذایی ناسالم و مضر را هم کاهش می‌دهند. اضافه کردن میوه‌ها و سبزی‌های رنگارنگ به ظرف غذا، هیچ فضای خالی‌ای برای مواد غذایی ناسالم باقی نمی‌گذارد. به‌گفته محققان، افرادی که هر روز از میوه‌ها و سبزی‌ها استفاده می‌کنند، رفته‌رفته از مصرف چربی‌ها و کربوهیدرات‌های مضر دست می‌کشند. دوری از نوشیدنی‌های پُرکالری اگر قصد دارید که وزن خودتان را کاهش بدهید، باید میزان استفاده از «کالری‌های مایع» را محدود کنید و در بعضی از موارد حتی این مایعات را از رژیم غذایی خودتان کنار بگذارید. مایعات نمی‌توانند مانند مواد غذایی کامل، شما را سیر کنند یا سیری پایداری به‌وجود بیاورند. بنابراین، از مایعات بدون کالری (مثل چای، قهوه و آب) به‌جای انواع پُرکالری استفاده کنید.

تبلیغات

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

محبوب ترین مطالب